top of page

Wat met suiker?


Wist je dat we zo een 122g suiker per dag eten? In suikerklontjes betekent dit 30 klontjes šŸ˜±! Als je weet dat we eigenlijk maar 25g per dag ( max 6 klontjes) nodig hebben dan zijn we niet goed bezig. Veel mensen zeggen dan: ā€œ maar ik eet geen koeken en snoep!ā€ Dat klopt ook maar de meeste suiker zit verborgen in de producten. Probeer in de winkel maar eens een product te vinden waar geen: glucose-fructosesiroop of dextrose of fructose of sacharose of maltodextrine of honing of ... in zit. Je gaat even bezig zijn. Maar niet getreurd de producten zonder toegevoegde suiker bestaan wel hoor! šŸ˜… Ik wil gewoon even aantonen dat suiker vaak als goedkoop smaakmiddel gebruikt wordt. Soms wordt het er zelfs ingedaan zodat mensen meer en meer gaan verlangen naar het product. De suikerverslaving is dan geboren! Gelukkig is deze verslaving omkeerbaar. Wanneer je voor producten gaat kiezen die natuurlijk zijn en vooral ook heel lekker zijn!

7 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Hoe het allemaal begon

Toen ik nog een klein meisje was, vond ik het zalig om te eten. Lekker te eten, veel te eten, alles te eten wat eigenlijk niet gezond was. Waardoor ik op 6 jarige leeftijd mijn eerste date had met "HE

bottom of page